‘Ona verdiğim tüm emekler helal olsun’



15 Temmuz gecesi FETÖ’cü vatan haini komutanlarının darbe girişimini anlayınca görevli olduğu tankın içinde eden astsubay Daş’ın babası “Oğlumla gurur duyuyorum” dedi

Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz'daki darbe girişimi sırasında halkın "Siz vatan evladı değil misiniz, darbe yapılıyor" demesi üzerine "Biz vatan haini değiliz" diyerek  ettiği öne sürülen astsubay Ferhat Daş'ın babası SABAH'a konuştu: "Oğlum komutanlarının emrini yerine getirip bu millete kurşun atarak hainlik yapmak yerine, kendi canını feda etti. Oğlumla gurur duyuyorum" dedi.

'BAYRAK SEVGİSİYLE BÜYÜTTÜM'
Astsubay Ferhat Taş, iki ay önce ilk görev yeri Tuzla'ya atanmıştı. Darbe girişiminin ardından teslim olan Uzman Çavuş İbrahim Donat'ın polisteki ifadesine göre kalkışma gecesi, tabur komutanı Yarbay Şakir Çınar personelini toplayarak "Göreve çıkılacak. Genelkurmay Başkanı'nın emridir, sıkıyönetim ilan edildi. Emre uymayanlar Divan-ı Harp'te yargılanacaktır. Karşı gelenleri vurun" dedikten sonra Sabiha Gökçen Havalimanı'na gitmelerini istedi. Bu emir üzerine polisle ortak terör operasyonu yapılacağını düşünen Taş ve arkadaşları yola çıktı. Havalimanına yaklaştıklarında girişi araçlarla kapatan vatandaşlar, tankların da etrafını sardı. Bu sırada bir vatandaş "Siz vatan evladı değil misiniz? Darbe yapılıyor" diyordu. Tuzağa düşürüldüğünü ve kullanıldığını bu sözlerle anlayan tank komutanı Ferhat Daş, bir süre sonra "Biz vatan haini değiliz" diyerek beylik tabancasını çıkarıp, alttan çenesine doğru bir el ateş etti. Vatandaşların tankın açık olan kapağından çıkarıp ambulansa götürdükleri Daş, kurtarılamadı. 'taki cenaze namazını da görevli değil gönüllü bir imam kıldırdı. Kahramanmaraş'ın Andırın ilçesine bağlı Geben köyünde yaşayan baba Ahmet Daş, SABAH'a konuştu. Oğlunun darbeci değil, darbecilere karşı çıkan bir kahraman olduğunu söyleyen Ahmet Daş, "Çocuklarıma her şeyi yedirip, her şeyi giydiremedim. Her istediklerini alamadım. Bayramda harçlık dahi veremedim ama onları vatan ve bayrak sevgisiyle yetiştirdim. Oğlum Ferhat ailesine yakışanı yaptı. Komutanlarının emrini yerine getirip, bu millete kurşun atarak hainlik yapmak yerine, kendi canını feda etti. Ona verdiğim tüm emeklerim helali hoş olsun. Allah ondan razı olsun. Oğlumla gurur duyuyorum ve duymaya devam edeceğim. Bizim kalbimizde zerre kadar kuşku yoktu. Şimdi oğlumun tankın namlusunu halkına değil, tabancasının namlusunu kafasına dayayıp tetiği çekecek kadar vatan ve bayrak sevdalısı olduğunu herkes öğrendi" dedi. "Askere giden gençlerin ellerine, 'vatana  olsun' diye kına yakılır" diyen baba Ahmet Daş şöyle devam etti: "Oğlum da astsubay olup görev yerine gideceği zaman, eline kına yaktık. Şimdi kalan 3 oğlumun da ellerine kına yakıp bu vatana kurban etmeye seve seve hazırım. Ben çocuklarımı, hep vatanın nasıl kurtarıldığını, bayrağın renginin şehitlerimizin kanından geldiğini anlatarak büyüttüm."
Latest

Recent

Popular

Comment

Reklam Alanı